LG HB354BS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HB354BS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

LjLj 05-01-2011
Geschreven voor: LG HB354BS

Prachtig geluid, dé oplossing voor wie niet de kamer vol snoeren wil met een 5.1 systeem. Wie hem flink opendraait kan zonder vervorming de buren de stuipen op het lijf jagen ;)
Subwoofer staat op rubber pootjes, ik heb hem zelf op zijn kant liggen met daar op de speler.

BluRay speler geeft super beeld. Klepje dvd-lade zou ik alleen sluiten via de knopjes op het toestel of afstandsbediening en niet met de hand duwen, het is wat fragiel. BluRay laadt vaak langzaam, maar dat is met deze set helemaal niet, vaak komt dit ook omdat de BluRay schijfjes contact met internet zoeken en dat vertraagt het opstarten. In de voorkeuren kun je de schijfjes de toegang tot internet ontzeggen waardoor de schijven nog sneller laden.

Equalizer heeft presets voor geluid en deze zijn zeer bruikbaar, verschillende voor muziek, concert, sport en nieuws (deze laatste is zéér bruikbaar voor wie bijv wat moeilijkheden heeft met spraak van geluid te onderscheiden. Ook als speler van muziek laat deze set een prima geluid horen.

Het enige storende is het blauwe licht rond de knop. Dit is te onderdrukken met een 'nachtstand' echter dat onderdrukt wel het geluid, dus is geen optie. Jammer dat de gebruiker dus niet kan kiezen dit licht helemaal uit te laten. Ik heb er zelf een strookje zwarte stof overheen voor in de avonduren. Het blauwe licht is zeker geen reden om deze set te laten staan, helemaal voor deze prijs.
Aanrader!

evertdankert 18-08-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Set net gekregen. Prachtig geluid, ook in grotere ruimtes, weinig vervorming als je m echt hard zet, gemakkelijke bediening, en youtube werkt perfect! Echt een prachtig apparaat voor weinig geld.
TIP; koop zo'n stopcontact internet aansluiting (weet niet hoe dat heet) om het apparaat gelijk aan internet te koppelen (YouTube)

Het apparaat heeft verschillende geluidsinstellingen. Bas overheerst bij de meeste instellingen niet.

Ik heb ook een LG TV. De symplink werkt wel vanaf de ab van de tv voor de home cinema maar de ab van de homecinema werkt niet voor de tv (ook symplink). Zal wel een oude tv hebben:)

Het klepje van de cd/dvd komt wat fragile over. Hier moet je denk ik de kinderen niet mee laten rommelen.

Het apparaat is vrij diep. Houd daar rekening mee. Sommige meubels zijn niet diep genoeg.

UtregTerrier 20-03-2010

Mooi spul hea!!
Heb het setje aangesloten op een LG 50PS3000 tv. Aansluiten is een eitje, beeld is zeer goed en geluid geweldig. Ik woon op een flat dus de 2.1 is ruim voldoende.
Het upscalen naar 1080P is niet wat ik er van verwacht had. Oude dvd's worden niet veel beter vind ik, maar misschien verwachtte ik teveel.
Zeker wel een aanrader. Enige nadeel is idd het dvd laatje, is wat kwetsbaar. Zeker een verbeterpuntje voor LG, maar bij normaal gebruik moet dit geen probleem zijn

Marc1962 21-02-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Mooi beeld en perfect geluid met diepe bass. Firmware upgrade gaat zeer vlot. Veel opties voor een set van deze prijs.

Raffi27 21-02-2010

----------Update review, 21-2-2010-----------
Ik heb weleens eerder een review geplaatst. Op 18/08/2009. Ik had toen het setje net gekocht. Ik was toen al heel tevreden, nu 6 maanden later, ben ik nog steeds heel tevreden! Geen problemen gehad!, en alles wat ik heb, kan ik met gemak aansluiten(Wii, tv, hd decoder, andere apparatuur).
Over het geluid ben ik ook nog steeds zeer tevreden, erg mooi hoor!! en daarom blijf ik ook bij mijn cijfer : 9!

----------1e review, 15-8-2009-----------
Sinds gisteren deze set gehaald bij de It's (met korting voor ongeveer 360e)
Alles is keurig verpakt in de doos. Uit de doos gehaald, ziet het setje er erg mooi uit. Aansluiten is inderdaad heel simpel. Ik heb een hd-digitale ontvanger en een 101cm full hd tv, beide aangesloten via HDMI. Geluid en beeld zijn super mooi.
De volume van de boxen/sub kan je zelf ook nog apart instellen.

Mijn vraag is alleen.. Ik kan nu het geluid niet meer regelen via mijn hd-digitale ontvanger ,dit vind ik eigenlijk wel vervelend, aangezien ik dan nu met 2 afstandsbedieningen moet werken, weet iemand hier een oplossing voor, of waarom dat is?

Over een tijdje zal ik een nieuwe review plaatsen.

capricornstef 15-02-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

eenvoudige installatie, perfect geluid! Kortom super 2.1 systeem. Zelfs met een HD ready tv met maar 1 HDMI ingang kan een dgitale ontvangen via de HDMI in van het home cinema systeem lopen

rmbmwolfs 29-01-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Ik heb 'm nou 10 weken, waarvan 6 weken reeds bij de reparatie...tikkend beeld bij afspelen DVD, ook klopte de uitvoer van de beelden vaak niet. Teruggebracht naar winkel (tja kunnen wij niets aan doen, we zullen hem opsturen, in het systeem zie ik dat u geen recht heeft op een vervanger....). Maar wachten dus. Vorige week klaar: probleem niet verholpen, beeld tikt nog steeds om de seconde, heel duidelijk te zien bij horizontale of verticale aftiteling. Kan dus weer terug...! Over bluray qua beeld en geluid zeer tevreden maar dit exemplaar is duidelijk maandagochtend gemaakt. Ga nieuwe eisen.

Maod 16-01-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Deze set is echt helemaal top, en wat zit er veel op!
2x HDMI in, dus meteen een Xbox36o en PC erop aangesloten. Ook heb ik er een externe HDD aangehangen via de USB aansluiting. Set speelt .MKV bestanden zonder problemen van de externe HDD af. Geluid is voor een 2.1 set in deze prijscategorie echt ge-wel-dig (gekocht voor 325 bij BCC. (Ik had hiervoor een 5.1. DVD set van JVC, was inmiddels wel 5 jaar oud.. maar deze LG is ongeevenaard.
Blu-Ray ziet er echt schitterend uit i.c.m. mijn Full HD Samsung LCD, ook vind ik de laadtijden heel erg meevallen. Value for money!

JanRBilthoven 10-01-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Ik ben erg tevreden over deze set. Voor het geld heeft deze veel mogelijkheden. De geluidskwaliteit is voor mij voldoende. Voor een doorgewinterde audiofiel zal het misschien te min zijn, maar de set heeft gewoon een mooi vol geluid met lekker veel laag en heel veel power. Als ik het volume op de helft heb openstaan, heb je het idee dat de set al helemaal maximaal opentaat. Waar ik ook erg over te spreken ben is de Iphone/Ipod dock. Heel handig! Alleen video's van je ipod/phone afspelen kan wel, maar geeft echt een belabberde kwaliteit. Veel te grote pixels en schokkerig beeld. Via de on screen display (OSD) is het erg prettig om je speler te bedienen. de OSD ziet er zowiezo erg goed uit en de bediening er van is erg prettig.
Ik heb de handleiding nog nauwelijks hoeven raadplegen want de bediening is erg logisch. Het dvd/bluray laatje is wel erg fragiel, maar dat is een kwestie van voorzichtig mee omgaan.
Blu-ray is prachtig, ook op mijn HD ready LCD TV. De film UP! erbij gekocht en dan is beeld en geluid echt om te kwijlen.
De DIVX films via de USB poort zien er ook prima uit. Ook de onderititelingfile (.srt) wordt goed weergegeven. Al met al een goede keuze na een tijdje e.e.a. georienteerd te hebben.

ed1945 09-01-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Ik heb het apparaat nu een week in huis en ben uitermate tevreden. Geen last van vastlopers en het geluid is perfect, zeker bij het afspelen van (blue ray) films.
Heel realistisch en nagenoeg surround!! Bij muziekweergave (radio/CD)valt mij het geluid tegen omdat we zeer goede boxen (Hepta) gewend zijn.
Het apparaat is aangesloten op een philips LCD-TV (7404) en met de afstandbediening van LG kun je ook de philips TV bedienen. Perfect toch !!
Goed apparaat met ongekende mogelijkheden voor een wel heel schappelijke prijs; in de winkel @365,00 incl. 3 blue-ray films naar keuze.
Qua duurzaamheid zal e.e.a. zich nog moeten bewijzen.

RuudjeB 04-01-2010
Geschreven voor: LG HB354BS

Ik heb heb apparaat nu ruim een half jaar.
Na twee maanden kon hij alweer terug naar LG voor een storing. Ik ben het apparaat 6 weken kwijt geweest.
Nu heeft het apparaat weer een bug, nieuwe firmware er op en het moet weer goed zijn volgens LG. Ik moet hem alleen effe opsturen via mijn dealer. Over zes weken heb ik hem weer terug :s.

Chris1974 20-11-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Bijna perfecte 2.1 homecinema, speelt zo’n beetje alles af en heeft veel aansluitingen. Snel en direct geleverd via een van de winkels hier op de site. Heb nog geen data via usb geprobeerd, op de instructie staat wel een MKV symbool. Weet iemand of ie die .MKV en .FLV files afspeelt?
Youtube functie is leuk, helaas komen niet alle filmpjes in de resultaatlijst en bij de favorieten voor (in vergelijking met de Youtube site via pc). Dit schijnt zo geregeld te zijn tussen LG en Youtube, misschien dat iemand daar meer van weet. Heb mijn decoder via de optical in aangesloten en mijn regiovrije DVD speler via de coax in.
5.1 of 7.1 zal natuurlijk nog beter klinken maar ik heb helaas niet de ruimte voor al die speakers op de slaapkamer. In combinatie met mijn 40 inch Full HD Samsung LCD een perfecte aanvulling. Het is wel een gemis dat je de AB van deze set alleen icm LG tv's kunt gebruiken voor wat betreft TV functies. Ook is het jammer dat je bij het sluiten van het ipod dock de adapter er ook uit moet halen.

Nieste 19-11-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Nu 2 dagen in bezit. Ik gebruik de set met mijn LG 26lz55 HD-ready tv. Ik gebruik dus de component aansluitingen van beide toestellen. Normale tulpaansluitingen werken overigens niet dus koop een echte compnent kabel.
Van Blue ray heb ik nu dus nog geen profijt en ook nog geen nut van het upscalen naar 1080 voor beveiligde dvd.
Van vastlopen nog geen last gehad en alle functies werken. Grappig ook om You Tube op deze wijze te bekijken.
Geluid is wat mij betreft uitstekend. Een minpuntje is wel de slappe kunststoflade voor de DVD en de IPOD.

Fritsflow 14-11-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Prima set voor de prijs. Vooral de mogelijkheden zijn enorm; Blueray, Ipod-dok, USB en genoeg aansluitingen zelfs internet. Volgens mij is dit, op dit moment in elk geval, de set met de meeste mogelijkheden. Zeker in zijn prijsklasse. Ik was aangenaam verrast. Een Bose 3.2.1 set klinkt natuurlijk beter maar die kost ook 5x zoveel en speelt volgens mij nog niet een blueray. Aanradertje.

Martin 25-10-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

De eerste weken hadden wij dezelfde problemen als iedereen hier. Dagelijks vastlopers na het gebruik van de input-knop. Na het installeren van de upgrade van de engelse LG-support site is dat probleem helemaal opgelost. Daarnaast zorgt de nieuwe firmware er ook voor dat we YouTube kunnen kijken. Deze functie hadden we reeds op onze Philips-TV, maar op de HB 354BS werkt het zoeken veel prettiger.
Op dit moment zijn we dus supertevreden met het apparaat. We hadden hiervoor een 5.1-systeem, maar tijdens films heb je ook met dit 2.1 systeem het idee dat je er echt in zit. Een minpunt vind ik wel het trage opstarten van het systeem. Ook als je een CD wilt afspelen, zit je 20 seconden te wachten voor de lade open kan!

hondavtr 30-09-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Had eerst problemen met vastlopers tijdens het indrukken van de input toets.
Is nu opgelost door LG dmv nieuwe firmware.
En nu totaal geen problemen meer.
Het geluid is zeer goed,en de vele mogelijkheden maken dit tot een geweldige set voor deze prijs.

TioTrozo 12-08-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Onze DVD-video combi en losse stereoset ingeruild voor dit LG homecinema-systeem. Het uiterlijk gaf in de winkel de doorslag.
Aansluiten op onze Philips LCD televisie was uiteraard simpel met de HDMI-aansluiting.
Muziek is kamervullend, de blueray-speler werkt naar behoren.
Deze set is uiteraard niet dé top, dan moet je bij duurdere merken zijn, maar prima voor wie zo nu en dan een film wil kijken of een cd wil draaien.
En laten we wel wezen: over 3 jaar staat vast de opvolger van blueray te trappelen. Het heeft volgens mij geen zin om steeds veel geld uit te geven aan de nieuwste techniek.

Nekodon 28-07-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Sinds kort is deze set in mijn bezit. Ik zal deze ook vergelijken met de Onkyo LSV501. Beide hebben standaard een behoorlijk geluid in huis. In de 'natuurlijke' stand (zonder handmatige presets aan geluid) is de klank van de Onkyo dichter bij het origineel. LG klinkt zeker niet slecht en laten we wel wezen, ook geluid dient voor een ieder prettig te voelen. Beide kennen dan ook aanpassingsmogelijkheden voor het geluid. LG doet dit met voorafingestelde mogelijkheden zoals concert, sport, news, drama etc, waarbij de echo, bass en trebble en dergelijke al aangepast zijn. Onkyo laat deze handmatig aanpassen.
Qua uiterlijk is de LG een stuk gelikter dan de Onkyo en past over het algemeen bij de inmiddels bestaande kermis aan lichtjes bij ons in de kasten. De statige Onkyo heeft een grotere boxenset bijgeleverd dan de blauw belichte LG. Buiten de leuke trucjes zoals het welkom heten van de set en het afscheidnemen bij het afsluiten heeft de LG instelmogelijkheden voor de ingebouwde Blue-Ray speler. Buiten het reeds benoemde geluid, zijn er ook instellingen voor het beeld en de voorafgebruikte ondertitels en taalgebruik. De aansluitmogelijkheden van andere apparatuur is helaas ietwat minimaal. natuurlijk HDMI, usb, Coaxiaal, optisch en dat soort dingen, waardoor over het algemeen de meeste apparatuur toch wel degelijk aangesloten kan worden, maar het gemis aan een 'simpele' scart aansluiting vind ik wel het noemen waard. De meeste bestaande apparaten zijn toch voorzien hiervan en zouden we graag op deze manier ook aansluiten op de set. Onkyo kent deze mogelijkheid wel. Twee duidelijke verschillen tussen de LG en de Onkyo zijn de Blue Ray speler bij de LG tegen de DVD speler bij de Onkyo en de Ipod mogelijkheid bij de LG en het ontbreken bij de Onkyo. Je mag door het laatste stellen dat de LG zich meer op een jonger publiek richt dan de Onkyo die gewoon voor goed geluid wil gaan en laten we wel wezen MP3 is toch niet de echte volle sound.
Beide sets brengen de boxen al snel aan de praat waardoor bij een laag volume ook de tonen helder en vol over komen. Bij overmatig volume gebruik heeft de LG een lichte vorm van vervorming. De Onkyo blijft in dit gebied ook helder. Tot slot zou ik zeggen, wanneer u puur voor muziek wilt gaan raad ik de Onkyo aan, wilt u wat meer toeters en bellen dan zou ik zeker de LG in ogenschouw nemen. De prijs licht voor beiden tegen de kleine 500 euro dus dat geeft de doorslag niet. Geluid is persoonlijk, dus neem de tijd om beide ook te luisteren.

teizman 12-07-2009

----------update review, 12-7-2009-----------
Heb ondertussen nu al een paar dagen ervaring, integenstelling tot mijn eerste review.

De ipod werkte eerst niet omdat deze er in moet zitten voor je hem aanzet.
Nu dat ik dit weet: één woord: schitterend systeem. Je krijgt op je tv de menu structuur van je ipod.

Geluid is super, volume is eigenlijk wel hard genoeg.
Een aanrader

----------1e review, 9-7-2009----------
vandaaag mijn setje gaan halen in de mediamarkt. Na lang wikken en wegen tov een ander 2.1 systeem van onkyo, maar dan met dvd ipv bd.

Indruk:
Het geluid is zeer goed! De Onkyo begon verrassend genoeg wat te kraken bij een vergelijkbare volume. Vandaar dat ik de lg gekozen heb + deze heeft al BD aanboord + 2hdmi in en 1 hdmi out.

Mijn living + keuken + bureau is eigenlijk één grote ruimte van 130m². Hierin klinkt het volume heel hard, maar harder had ik toch wel geapprecieerd. Voordeel is wel dat de speakers dit met alle gemak aankunnen, je zal dus nooit gekraakt of gekreun horen hiermee.

Bediening loopt erg vlotjes, al heb ik de ipod (nano 2gb) nog niet aan het werk gekregen.

Speakers en setje ogen erg mooi.
Afstandbediening is beter dan gemiddeld.

Zeker een aanrader voor onderaan 400euro....

groetjes,
teizman

robo116 08-07-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

heb de set nu 2 week prima geluid zo aangesloten.
extra pluspunt op de set zitten 2 hdmi ingangen dus mijn wd hdtv loopt nu via de lg in dts dat werkt perfect.
geluid prima zeer helder dat kan ook niet anders want 1 van de betere techneuten hierin heeft advies aan lg gegeven.
Vorgeving top mooie speakers ovaal de kast wat minder maar die heb ik ingebouwd,

Mijn ervaring met hd prima beeld en geluis kijk op een lcd van 107 cm full HD helemaal top.

W.W. 06-07-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Prima systeem, met leuke looks.

Gekocht als vervanging voor een Philips. Wat direct opvalt is dat de LG (tot dusver) alles met gemak afspeelt. Bij de Philips toch wel regelmatig geconfronteerd met onleesbare schijven.

In combinatie met de LG LCD (32LH3000) was de aansluiting een fluitje van een cent.

Beeld & geluidskwaliteit zijn TOP.

Joeri24 01-07-2009
Geschreven voor: LG HB354BS

Een prima speler. Setje ziet er zelf erg goed uit en de beeld- en geluidskwaliteit hebben mij positief verrast.